divendres, 7 de desembre del 2012

L'aventura de Saïd. JOSEP LORMAN



OPINIÓ PERSONAL 


L’aventura de Saïd és un llibre força interessant i, sincerament,  m’ha agradat bastant.

Tracta sobre un jove marroquí anomenat Saïd, que decideix deixar el seu poble natal, la seva família, els seus amics i a Jamila, el seu amor. Saïd es llança a l’aventura d’anar a Barcelona buscant un millor nivell de vida i deixar endarrere la pobresa i la falta d’oportunitats.


Em pensava que seria un llibre qualsevol però en avançar en la lectura cada cop em ficava més en la pell del personatge i en totes les experiències personals que va passant.

 
És una novel·la molt realista, perquè es basa en fets que passen periòdicament en l’actualitat. També tracta sobre temes com la xenofòbia (por a l’estranger), els drets humans, la difícil immigració a Espanya i l’amistat. Crec que és interessant ficar-se al lloc d’un immigrant sense papers que va en busca d’una vida millor a un país diferent al seu.


Les escenes que més m’han impactat han estat:

-   -L'escena principal. On Saïd arriba en “patera” a les costes de Gibraltar i hi ha la petita disputa entre els immigrants. Després, Saïd acaba sol sobre la “patera” fins que arriba un vaixell i el rescata.

     -Una altra escena que també m’ha impactat ha estat quan Saïd, l’Ahmed i l’Anna són atacats per un grup de “skins”.


El final m’ha sorprès bastant, ja que m’esperava que Saïd s’acabaria quedant a Espanya.


En resum, és un llibre força interessant. El recomanaria a totes les persones que el vulguin llegir, ja que és fàcil, entenedor i t’enganxes molt ràpidament a la trama. Sobretot, és molt recomanable si estàs interessat en aquests temes d’immigració i així et pots ficar en la pell d’un “sense papers”.

Sergi Castillo 4t A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada